Majors – U.S Open

En av Major Championship-tävlingarna är det amerikanska mästerskapet, U.S Open. Denna tävling är ett öppet mästerskap som har spelats 119 gånger sedan 1895. Denna tävling är anordnad utav den amerikanska golfföreningen United States Golf Association den tredje helgen i juni varje år. Denna tävling har den största prissumman utav alla Major Championship-tävlingar och delad för största prissumma världen över. 2017 års upplaga hade en prissumma till den vinnande golfspelaren på hela 2 miljoner amerikanska dollar.

Tävlingen är öppen för alla proffessionella golfspelare samt alla amatörspelare med ett handicap index lägre än 1.4. Det finns 156 platser inför varje års tävling och det är upp till de flesta att kvalificera sig till en plats genom att vinna andra tävlingar eller genom att placera sig i högt upp inom diverse tävlingar. Ett par sätt att kvalificera sig till U.S Open är att: vinna en tidigare upplaga av U.S Open, vinna eller sluta på andraplats i förra årets upplaga av det amerikanska amatörmästerskapet, vara den högst rankade amatören i världen, vinna en av förra årets tre andra Major Championship-tävlingar, eller sluta inom de 10 bästa i det tidigare årets upplaga av U.S Open.

Inlägg skapade 24