Träna hela kroppen med golf och padel

Det finns ett otal hälsomässiga fördelar med att spela golf. Mängder med golfare, både proffs och amatörer, kan vittna om rörligare och smidigare kropp, bättre fokus och frisk luft som fyller lungorna, för att nämna några exempel. För att förbättra styrka och rörlighet ytterligare kan golfen med fördel kombineras med andra sporter, exempelvis padel.

Träning för bättre golfspel

Som golfspelare har du fördelen att kunna praktisera din sport i många långa år, så länge din hälsa tillåter det och du inte drabbas av skador. De hälsomässiga fördelarna med golf är många, som håller igång din kropp på flera olika sätt. Men ju mer du tränar utanför golfbanan, desto bättre blir ofta ditt spel, och du skapar förutsättningar för att din kropp ska hålla ännu lite längre. Ett tips är att testa den populära sporten padel, som också är social precis som golf, då du oftast spelar dubbel ihop med vänner. På https://padelnest.se/sv/ hittar du både inspiration och den utrustning du behöver för att spela, så vårt tips är att kolla runt bland vänner och bekanta och se om ni kan börja spela tillsammans. Det finns mängder med klubbar och padelbanor runt om i hela Sverige, och det byggs nya hela tiden då den här sporten blivit väldigt populär de senaste åren.

Frisk och stark kropp

Hur hjälper då padel dig som golfare? Jo, detta är en väldigt rörlig sport, som kan liknas vid en blandning av tennis och squash, så gillar du racketsporter kan det verkligen vara något för dig. Du svingar bollar även i padel, om än på ett lite annorlunda sätt än i golf, men det kan mycket väl hjälpa dig i ditt spel på golfbanan också. I padel tränar du mycket kondition, något som är av stor vikt för att hålla kroppen frisk, och som du inte får på samma sätt i golfen. På det sättet matchar de här två sporterna varandra väl, och resultatet blir att du får en mer genomtränad och frisk kropp, och det håller också hjärnan pigg och alert. Så funderar du på att kombinera ditt golfspel med en annan sport är vårt råd att prova på padel, chansen är stor att du kommer älska det.

Inlägg skapade 24